15-18/6/22 Hradec Králové

„Věděl jsem, že abychom tuhle desku udělali, musím vystřízlivět,“ řekl zpěvák Mike Kerr o Typhoons, jež uvozuje konec jedné éry Royal Blood magazínu NME. „Bez toho by album nebo kapela neexistovali. Bylo to celé docela děsivé.“ Zmíněná éra totiž byla samotnou definicí divokého rokenrolového večírku. Kromě památných vystoupení na Glastonbury nebo třeba hned několika cen pro Nejlepší Britskou kapelu (dle Brit, NME i Kerrang! Awards) ji definovaly i historky o drogách a alkoholu.

Třeba jak Kerr v zákulisí vykouřil obřího jointa, načež si ho na pódium vytáhl Dave Grohl a donutil ho před osmdesáti tisíci lidmi exnout lahev šampaňského, nebo ta o turné s Queens of The Stone Age, jež kapelu málem zabilo. Kerr si jednoho dne uvědomil, že takhle by brzy došel na konec své cesty a v zájmu osobního štěstí a kreativity v roce 2019 vypil svůj poslední drink – espresso martini.

Když Royal Blood, pro něž bude koncert na RFP první v ČR, vydali svou první, eponymní desku, stala se jedním z nejrychleji se prodávajících britských debutů. Vedla si lépe než první alba kapel jako jsou The Strokes nebo Linkin Park. A o skupině, jež vznikla v roce 2011 v Brightonu, se psalo jako o zachráncích rokenrolu.
Nebylo to normální. Obvyklý vývoj je, že vaše kariéra a vaše publikum rostou nahoru pomalu a hezky spolu s vámi, ale my jsme šli rovnou na vrchol,“ řekl o raketovém nástupu Kerr. Zatímco albem How Did We Get So Dark z roku 2017 Kerr a bubeník Ben Tatcher navázali na atmosféru první desky, s novinkou Typhoons (2021) dvojice nenechala nikoho na pochybách, že prošla zásadní reinkarnací. „Představa byla, že uděláme barevnou verzi Royal Blood,“ uvedl Kerr o albu, jehož singl Trouble’s Coming nazval tvrdšími Bee Gees. Zatímco všechny skladby Typhoons kvalitně nakopnou každý večírek, v textech je ukrytá reflexe období, kdy se Kerr občas po probuzení „skoro divil, že přežil“ (slova skladby Limbo).