12-15/06/24 Hradec Králové
Park 360

Oficiální vyjádření ředitele festivalu Michala Thomese

23. 04. 2020

Milí fanoušci Rock for People,

všichni teď prožíváme velmi těžké období a společně čelíme výzvě, jaká nemá v novodobé historii obdoby. Před pár měsíci by nás ani nenapadlo, že se během několika dnů dokážou vytratit jistoty, na které jsme byli zvyklí, a že si musíme připustit možnost, že mohou i v dnešní době nastat situace, které náš svět převrátí naruby.

Nepíše se mi to vůbec lehce, ale letos se Rock for People v plánovaném termínu neuskuteční. Dlouho jsme věřili, že se pandemie přežene, a společně pak oslavíme její překonání ve festivalovém areálu. Opatření, která jsou v boji proti koronaviru aplikována, nám bohužel neumožňují realizovat festival v rozsahu a kvalitě tak, jak jsme si ho představovali a více než rok připravovali.

Rock for People děláme 26 let a můžu s čistým svědomím říct, že letošní vyprodaný ročník měl velmi slušně nakročeno k tomu, aby se stal „legendárním“. Váš zájem o něj překonal všechny dosavadní limity a my jsme do jeho příprav vložili obrovskou energii, aby ve velkém stylu odstartoval další čtvrtstoletí své existence. Mohu vás ujistit, že už nyní napínáme veškeré síly k realizaci letošního ročníku v náhradním termínu v roce 2021, a abychom zachovali co nejvíc z aktuálního programu. S agenty a managementy interpretů jednáme o změně termínu, snažíme se o zachování stávajícího lineupu. Vaše vstupenky zůstávají v platnosti na nové datum.

Pokud je to ve vašich možnostech, vstupenky si prosím nechte na příští rok.
Proč byste to měli udělat? Rock for People se nyní nachází v poslední fázi realizace. Vyprodáním festivalu jste nám udělali obrovskou radost a zároveň poslali vzkaz, že vás nesmíme zklamat. Chtěli jsme oplatit vaši důvěru a udělat aktuální ročník nejlépe v historii festivalu. Abychom tento sen naplnili, je velká část staveb již objednána ze zahraničí, kde byly složeny nemalé zálohy. To samé platí v případě umělců. Odevzdali jsme 15 % DPH ze vstupného, zaplatili nájmy, marketing, provozní náklady a mnohé další. Hotová už je i konečná podoba areálu. Vstupné pokrývá část nákladů na realizaci festivalu, další část příjmu vzniká přímo během festivalu. Pokud bychom nyní měli začít ve větší míře vracet vstupné, znamenalo by to konec festivalu Rock for People, neboť tzv. „cancellation pojištění” či pojištění proti pandemii české pojišťovny nenabízí. Pojistka pokrývá pouze případy jako vandalismus, krádeže, rozmary počasí, zranění atd. Vaše podpora formou ponechání si vstupenky a ubytování je pro nás tedy nesmírně důležitá.

Naprosto chápeme, že ani pro vás není situace v těchto dnech snadná. Pokud potřebujete vstupné vrátit, připravili jsme pro vás formulář, ve kterém se můžete přihlásit k refundaci. Vyplňte zde. Případné dotazy a požadavky týkající se vstupenek pište na e-mail: [email protected]. Postup refundace vám zašleme během několika týdnů, děkujeme za trpělivost.

Neobracejte se, prosím, na prodejce vstupenek GoOut. Náš tým je plně připraven vám zodpovědět všechny dotazy a požadavky.

Často se nás ptáte, zda je možné festival nějak podpořit.
Už ponechání lístku na příští rok je pro nás obrovská forma podpory a my vám za ni děkujeme. Svým rozhodnutím podpoříte nejen samotný festival a umělce, ale také obrovské množství kulturních pracovníků, kteří možná nejsou vidět, ale hudební festival by bez nich nebyl možný.

Vzdávat se, to nám není podobné. Rock for People si za 26 let své existence prošel několika těžkými chvílemi, ať už to byl ročník, kdy nám den před začátkem porazila vichřice hlavní stage, nebo v roce 2012, kdy došlo k setkání dvou bouřek přímo nad hradeckým letištěm, festival byl evakuován a na několik hodin přerušen. Pokaždé se povedlo tyto krize překonat díky soudržnosti lidí, kteří pro festival pracují, a pozitivní energii, kterou přinášíte vy, fanoušci festivalu. I tyto odžité momenty nám tedy dávají naději a víru, že tuhle výzvu společně s vámi zvládneme.
Děkujeme za pochopení, trpělivost a za to, že jste s námi!
Michal Thomes

ODPOVĚDI NA OTÁZKY, KTERÉ VÁS ZAJÍMAJÍ

Proběhne RfP v datu 18. – 20. června 2020?
Neproběhne. Festival jsme z důvodu koronavirové pandemie byli nuceni přesunout na příští rok. V tuto chvíli jednáme o přesném termínu a domlouváme se s agenty a managementy kapel tak, abychom mohli ročník 2021 uskutečnit s co nejvíce zachovaným lineupem.

Jaký je termín Rock for People 2021?
Na novém termínu spolupracujeme s headlinery festivalu, managementem a agenty. Jakmile bude termín jasný, dozvíte se ho i vy.

Bude program v roce 2021 stejný?
Pracujeme na tom, abychom zachovali co nejvíce z aktuálního lineupu.

Mohu festival nějak podpořit?
Ponechejte si, prosíme, vstupenku a ubytování na příští rok. Svým rozhodnutím podpoříte nejen samotný festival a umělce, ale také obrovské množství kulturních pracovníků, kteří možná nejsou vidět, ale hudební festival by bez nich nebyl možný. Nebo se sejděme na chystaných koncertech! Chystáme podzimní akce, na kterých byste neměli chybět.

Mám vstupenku a zakoupené ubytování, jak to bude s jejich platností při změně termínu?
Vstupenka zůstává v platnosti. Jejích ponecháním podporujete nejen umělce a existenci samotného festivalu, ale také mnoho našich kolegů, kteří ze dne na den ztratili práci – agenty, zvukaře, osvětlovače, techniky, produkční, stage manažery, barmany, uklízečky a mnohé další. Za všechny tyto profese vám děkujeme.

Mám zakoupenou vstupenku v kategorii dítě či junior. Zůstává v platnosti?
Ano, tyto zakoupené vstupenky zůstávají také v platnosti na příští rok, vzhledem k okolnostem jsme se rozhodli pro tyto vstupenky posunout věkový limit.

Bude možné zakoupit vstupenky uvolněné refundací?
Ano. Jakmile oznámíme nové datum konání, spustíme předprodej uvolněných vstupenek. Vše včas oznámíme, abyste nepřišli o případnou možnost koupě.

Je festival pojištěn?
Ano, festival je standardně pojištěn, nicméně pojistka festivalu pokrývá pouze případy jako vandalismus, krádeže, rozmary počasí, zranění, tzv. “cancellation pojištění” či pojištění proti pandemii české pojišťovny nenabízí. Jen několik pojišťoven na světě toto pojištění zprostředkovává, přesto ani pojištěné festivaly nemají jistotu plnění pojistky, jako se to stalo festivalu Hellfest.

Do kdy bude možné zažádat o refundaci?
Času bude dostatek. Jakmile bude stanoveno nové datum konání festivalu a potvrzené první přesunuté kapely, sdělíme i termín, do kterého bude možné o refundaci požádat. Děkujeme.

Na ročník 2021 nechci jet, jak mohu vstupenku vrátit?
Naprosto chápeme, že pro nikoho z nás není situace jednoduchá. Pokud potřebujete vstupenku vrátit, připravili jsme pro vás formulář, ve kterém se můžete přihlásit k refundaci. Po registraci buďte, prosíme, trpěliví, víme o vás a ozveme se vám během několika týdnů s postupem refundace. V případě dalších dotazů pište na [email protected]. Postup refundace vám zašleme během několika týdnů, děkujeme za trpělivost.