12-15/06/24 Hradec Králové
Park 360

Rock for People In the Game – informace & rozhovor s vývojáři Confer-O-Matic

Stagnující kulturní dění a nemožnost pořádání hudebních akcí přineslo promotérům nové výzvy – především jak fanouškům alespoň částečně nahradit koncerty a pomoci umělcům v nelehké době zprostředkovat kontakt s jejich příznivci.

Unikátní interaktivní virtuální 3D festival s názvem Rock for People In the Game, který se koná již v neděli 31. ledna od 19:00, si neklade za cíl nahradit klasický letní festival, ale přinést jedinečný zážitek všem – organizátorům, návštěvníkům festivalu i samotným hudebníkům. Rock for People In the Game přináší nový typ zážitku, ruší pasivní sledování koncertů, účastníkům totiž nabízí možnost aktivního zapojení se do festivalového dění. RFP In the Game se tak řadí mezi světové průkopníky v propojení hudby a gamingu a nabízí tak jednu z cest záchrany jednoho z nejvíce zasažených odvětví.

O platformu projevili zájem zástupci významných světových festivalů (Roskilde, Paleo), agenti a management hudebních hvězd jako Green Day či zástupce prestižního magazínu IQ.

Královéhradecký festivalový areál přenesli organizátoři – Ameba Production ve spolupráci se společností Confer – O – Matic – do herního prostředí. Účastníci si zvolí avatara, díky kterým si mohou užít exkluzivní záznamy vystoupení britských rockerů Nothing But Thieves, texaských Missio, hvězd metalcoru Crown the Empire a The Devil Wears Prada, písničkáře a rappera KennyHoopla, ojedinělý společný set kapel Strange Bones a Calva Louise, post-punkerů Life, rappera RedZeda, indie-rockerů I Love You Honey Bunny nebo písničkářky Amelie Siba.

Návštěvníci mohou také zamířit do partnerských zón – Komerční banka přináší ojedinělou vyhlídku na celý areál, na pláži Objevte Více Muziky se bude tančit i soutěžit v písku, s Red Bullem se proletí. Kromě mnoha uměleckých instalací, soutěží, výstavy Martyho Frků i známého grafika TMBK, doplní areál bludiště nebo jedinečný mlýn na větrnou a solární energii s názvem GEM Tower.

Prostřednictvím avatarů se účastníci mohou setkávat v chatovacích zónách, tančit, mávat, tleskat či skákat, případně se vyfotit s kamarády ve fotokoutku. A nemůže chybět večírek pro nedočkavé, kdy si držitelé vstupenek budou moci vyzkoušet herní prostředí již od pátku, ani afterparty s YouTube Music.

I přes nelehký rok 2020, kdy byla hudební scéna tvrdě postižena omezeními spojenými s pandemií koronaviru, se organizátorům Rock for People, Ameba Production, podařilo uspořádat pětadvacet klubových a open air koncertů, festivaly Rock for People Home a Kefírek, do online prostředí přenesli hudební konferenci Nouvelle Prague. Také oznámili nové datum konání vyprodaného šestadvacátého ročníku Rock for People, který se – pokud to situace dovolí – uskuteční ve dnech 10. – 12. června 2021 v královéhradeckém Festivalparku.

Držitelé vstupenky na letní festival Rock for People zaplatí pouze manipulační poplatek 30 Kč, ostatní si mohou pořídit vstup na virtuální festival za 150 Kč.

Krátký rozhovor s vývojáři – společností Confer-O-Matic

O společnosti Confer-O-Matic
Tým kolem platformy 3D virtuálního světa Confer-O-Matic se zná již několik let, každoročně připravuje mDevCamp – největší konferenci pro mobilní vývojáře ve střední Evropě. Vzhledem k pandemii však nemohlo na jaře k fyzickému setkání v pražském Kongresovém centru dojít. Tým začal hledat možnosti, jak poutavě přenést obsah a networking do on-line prostředí. Bohužel nenašli na trhu plně odpovídající řešení. Vzhledem k tomu, že má tým pevné technologické IT zázemí, nezbylo nic jiného, než vyhrnout rukávy a naprogramovat během pár týdnů řešení vlastní a v červnu 2020 jej úspěšně představit právě na zmiňované konferenci. Od té doby jsme realizovali již téměř 20 akcí, mimo jiné pro firmy typu Microsoft, Avast, Novartis či Škoda Auto.

Jak vzniklo spojení RFP a Confer-o-matic
Velmi jednoduše, byli jsme organizátory osloveni, zda by bylo možné v naší platformě zrealizovat i něco takového jako Rock for People. Po prvotní odpovědi „To by asi nešlo“ jsme se rychle dostali k nadšení celého týmu a odpovědi „Pojďme to zvládnout, tohle tu ještě nebylo“. A vznikla z toho právě dnešní akce, která je naprosto unikátní.

Problémy, překvapení, výzvy při budování festivalového prostředí a několik čísel
Výzev bylo při tvorbě hned několik – od samotného počtu účastníků, kterých je více než 2 000, což bude našim novým rekordem, přes požadavky na úroveň grafického prostředí, až po zacílení mimo firemní či technologickou/herní komunitu, se kterou běžně pracujeme. Problémy souvisely právě s těmito výzvami, kdy ne vše se podařilo na první pokus. V průběhu času se ale ukázalo, že se všemi výzvami si tým dokázal poradit, takže jsme připraveni, i když momentálně neuvěřitelně napjati z toho, jak se to podařilo.
Na projektu jsme začali pracovat koncem listopadu a celý tým cca 6 lidí na něm strávil více než 700 hodin práce. /latforma jako taková zvládne v podstatě neomezený počet uživatelů ve chvíli, kdy běží na více paralelních světech. Kapacita jednoho je v tuto chvíli omezena na cca 1 500 návštěvníků, což je dáno především požadavky na výkon počítačů, které mají typičtí uživatelé, což jsou ne vždy výkonné herní stroje a musíme myslet i na uživatele běžných laptopů či PC. Toto je mimochodem také důvodem, proč je celá platforma vyvíjena jako samostatná aplikace a ne pro spuštění z prohlížeče – jejich výkon je pro tuto kvalitu grafiky, plynulost pohybů a hlavně počty uživatelů, naprosto nedostačující.

Budoucí plány
Naše aktivity se již nyní soustředí na to, pochopit a co nejlépe platformu připravit na dobu po covidu, protože vidíme celou řadu scénářů, pro které by toto virtuální prostředí mohlo být velmi užitečné i ve chvíli, kdy již bude možné se setkávat fyzicky. Vidíme různé scénáře u velkých korporací – ať už jde o snahu omezovat uhlíkovou stopu, o úsporu financí nebo vznik akcí, které před covidem nebyly myslitelné – třeba interaktivní setkání týmů, rozprostřených po celém světě. Stejně tak vidíme možné scénáře u konferencí a veletrhů, kde mohou být zajímavé hybridní modely kombinující reálné a virtuální prostory, rozšiřující tak kapacity a dostupnost těchto akcí, až po akce v oblasti právě hudby či divadla, kde je situace podobná – například i Rock for People je pro rok 2021 vyprodán, takže virtuální akce může být možností jak kapacity navýšit a zpřístupnit jej dalším fanouškům. Zároveň už teď vidíme, že dává smysl nejen využití naší platformy pro jednotlivé akce, ale také budování 3D světů pro dlouhodobé využití – u velkých firem, vysokých škol, ale i veletržních a kongresových center, z nichž pro několik již tyto světy tvoříme. U této platformy asi nepřekvapí, že nezůstáváme v Čechách, ale míříme do světa.

Fotografie ke stažení
Videospot RfP In the Game

Generální partner: Komerční banka
Partneři: Mall.tv, Youtube Music, Google, Statutární město Hradec Králové
Hlavní mediální partner: Evropa 2

Kontakt pro média:
Anna Mašátová
[email protected]
+420 775 614 984